måndag, februari 26, 2007

Tystnad

Undrar varför jag inte vill berätta för folk hur saker och ting står still med vissa saker och ting ja..

Jag får frågor hela tiden, som vanligt, och jag svarar lite svävade, eller likadant som alltid - som om ingenting är förändrat.
Och jag får frågor om tidpunkt, och senaste jag skulle svara på det blev det bara "senare, om ett tag".
Jag vet inte längre.
Jag vet ingenting just nu.
Och jag förstår ännu mindre.

Jag undrar vad det är som jag är så rädd för.
Att folk ska tycka illa om?
Ja, en av sakerna.
För jag har inte lärt mig göra det än, då kan eller får ingen annan göra det.
Men sen?
Allt går ju bra, gick bra, ska gå bra.
Säger jag som det är så blir jag klappad på huvudet och får blickar som har "stackars dig" som budskap.
Nej, det vill jag inte ha.

Jag är väldigt dålig på att erkänna saker.
Men först och främst vill jag veta.
Jag hatar att inget veta.
Det är det värsta av allt.
Förutom att jag inte har det jag trodde jag hade innan just nu.

Nu ska jag sluta var kryptiskt.
Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: