lördag, februari 03, 2007

Söndagsjobb

Som det tidigare har kunnat läsas som så blev jag ju uppsagd i början av januari, och jag hann vara arbetslös i ungefär 4 dagar innan de ville ha in mig som extraarbetare.
Sen dess, sen 7 januari, har jag jobbat varje jäkla söndag som går att räkna ihop.
Men inför denna helg har ingen ringt mig. Det beror på två saker.
1. I min avdelning där jag mest hoppar in som extra jobbar på söndag nu de två som är ordinarie - varje annan söndag befinner sig annars bara en av dem där. Därav min inhoppning.
2. Min arbetsledare har väl åter igen fått för sig att ringa in de som kommer efter mig i den jävla turlistan som han måste följa - före han ringer in mig. Pågrund av att det är i den största avdelningen de behöver hjälp i. Jag var anställd på heltid innan jag blev uppsagd, och alla som arbetade som extra får inte bli tillfrågade innan vi alla fd. anställda blir det. Det är så det är.
Det finns en turlista.
Men ändå får han ofta för sig att ringa in några före mig. Och det har jag irriterat mig på som tusan, dock har det än så länge - vad jag vet - bara hänt två gånger.
Och det beror kanske på att han fått för sig att jag bara vill vara i "min" avdelning.
Han är med andra ord lite trög eftersom jag flera gånger har sagt att det inte alls behöver vara så plus att jag har hoppat in flera gånger under två veckor nu i den avdelningen.

Men så till nummer 3, som jag inte ens påpekade fanns.
Jag struntar i det nu, vilket inte alls syntes några rader upp..
Det här är första söndagen på evigheter som jag inte jobbar - vad jag vet nu.
Det blir med andra ord första lördagen på evigheter som jag kan göra exakt vad jag vill utan att ha i bakhuvudet att jag måste kliva upp kl 5 nästa morgon.
Därmed har jag tänkt att göra något alldeles särskilt, istället för att sitta hemma och mögla.
Jag har iofs gjort lite saker några helger i rad, umgåtts med nygamla människor.
Och det blir samma sak idag ser det ut som!

Så. öh. Ja, det här blev ju långt, jag hade tänkt skriva något kort.. som vanligt.

På söndag jobbar inte jag, trots att jag kanske skulle behöva det. Men åååh så skönt det känns!

Inga kommentarer: