onsdag, februari 21, 2007

Ready or not, here I come, you can't hide

Idag har jag gått igenom en rad olika känslor som jag har gett namn på genom att välja ut några titlar på filmer och musiklåtar, som har känts presentabla och som överenstämmer med mina tankar.

Första filmtiteln blev Gone in 60 seconds.
Kändes som om jag tappat bort något helt, försvunnit utan förvarning. Jag hade det bredvid mig nyss, men i nästa sekund då jag vänder bort huvudet ett ögonblick är det plötsligt borta då jag åter igen försöker få ögonkontakt.

Nästa blev en musiktitel.
Ready or not, here I come, you can't hide.
Man känner saker, och oavsett om inte personen man känner saker för är redo så är åtminstone jag redo, och försöker du gömma dig så hittar jag dig. Jag vet vad jag vill ha, våga låt mig berätta det också. Men samtidigt går det inte att tvinga fram något.

Night of passion
Jag kommer ihåg den första kvällen du var här.. jag hade aldrig upplevt något liknande innan. Dina läppar som smekte mina, din tunga som slukade min med en så djup kyss och på sättet den gjordes på var som i mina drömmar. Jag vill uppleva det igen.

Hold me now
Jag saknar dig, kom hit och håll om mig igen. Vad säger man när inte ens ord räcker till?

Something strange
Något händer men jag vet inte vad. Jag går igenom alla möjliga sorters känslor utan att riktigt veta om jag behöver.


Det är såna här saker som man inte ska prata högt om, duvet, alla regler om vad man ska och inte ska göra. En av dem är att man inte ska avslöja allting som försiggår i sitt huvud, i ens tankar.
Dock är jag en av dem som oftast berättar om det.
Men allt det här dök upp under några timmar.
Och jag tänker inte säga något mer än så nu.

Inga kommentarer: