måndag, februari 26, 2007

Fy fan vilken besvikelse!

Jag blev riktigt besviken nu alltså, blev det inte mer än så här?
Jag hade förväntat mig värsta stora krasch-bom-bang-effekten och splitter nya skåp och nya tapeter och helt nytt kök överhuvudtaget.
Jag tänkte att, oj, det här kommer ta ett tag. Jag kommer få plocka bort allting ur alla skåp och prydnader och blommor och gardin, och det kommer vara många gubbar här som hamrar och slänger bort saker och åtgärdar varje minsta lilla fläck och kanske till och med dammkorn i ena hörnet av högra skåpet längst upp?

Sen skulle jag inte heller kunna bo kvar här ett tag, eftersom det är farligt att andas in luften under tiden de håller på. Sen att jag självklart skulle bli bjuden på en resa utomlands under tiden, och kanske en övernattningslägenhet där jag och min katt kan bo.

Sen tänkte jag att jag skulle få helt nya fönster, och de skulle riva ena väggen ja.
Och självklart en ny spis när vi ändå håller på.

Jag hade ju värsta planerna!

Fy tusan vad besviken jag blev när han bara kom hit med något sorts medel och lite målarfärg.
Han tvättade bort möglet (är det det som kallas för sanering?), och sen måla över allt det svarta med vit målarfärg. Sen går han, för att komma tillbaka igen och måla över ännu en gång så det inte syns igenom. Ja, de svarta prickarna alltså.

Istället för att få ett helt nytt splitter kök och få ha massa gubbar här och få en ny lägenhet sålänge + en resa utomlands, så sitter jag här vid min dator och andas in en stor bris utav brieost-lukt som strömmar emot mig. Det är väl mögel som luktar antar jag, av.. saneringen?

Fy fan vilken besvikelse!

Inga kommentarer: