måndag, maj 01, 2006

Stora bröst

Imorgon fyller mormor år, hon blir lika gammal som antalet texter jag sparat här på bloggen. Nämligen 88.
Idag var vi där, nästan hela familjen.
Hon var inte så förvirrad idag som hon annars ofta är.

Vi satt och smaskade tårta runt bordet då jag upptäcker att hon sitter och tittar på mig. Låter blicken vandra upp och ner över mig och sen säger hon "Vad stora bröst du har! Du har fått större bröst!". Bredvid mig sitter mina två bröder, mamma och B. Jag svarar "..öh.. ja..hm" och de andra skrattar medan jag sätter upp armarna framför mig för att dölja samtidigt som jag skrattar.
Hon påpekar även vad söt jag är, att jag ser ut som en liten docka. Den nya tröjan som jag hade på mig var jättefin och passade mig bra.
Och ännu en gång vänder hon sig till mig och utbrister "Du har ju nästan lika stora bröst som mig!" samtidigt som hon sätter händerna på sina egna bröst för att jämföra.
Vad svarar man sin gamla mormor på det där med familjen runt sig?
Hur roligt som helst, men haha. ja.
Idag hade jag även en liten rumpa.

Till saken hör den att vi alltid får höra negativa saker om oss då vi träffar mormor.
Hur fula respektive tjocka vi är.
Idag var jag söt, hade liten rumpa och stora bröst.
Jag börjar tycka om min mormor. ;-)

1 kommentar:

Alarm Royal sa...

Hi, hi...... din mormor verkar rolig och spontan :-)

Jag förstår att det kan kännas pinsamt för dig.