fredag, maj 26, 2006

Cool brud i linser

Nu har jag skaffat mig ett par linser.
Det känns som om en helt ny värld öppnar sig för mig.

Jag gick ut en kort stund förut och ett leende spreds sig över mitt ansikte ju mer jag lyckades fånga i min blick.
Allt var så klart och vackert. Som det brukar vara då man fått ny styrka i glasögon, men denna gång hade jag inget hinder framför mina ögon.
Ingen sol som reflekterade, inget smuts som var ivägen, ingen kant som förstörde synen, ingen tyngd på näsan. Jag såg allting såsom jag gjorde då jag var liten.
Med en klar blick.

Friheten som det pratas om är verkligen äkta.

Jag blir närmast frälst.
Av ett par linser.

Nu måste jag fanimej skaffa mig ett par solglasögon.
Haha. Jag kommer inte ifrån glasögonen.
Men äsch, ska man vara cool får man lida pin?

Inga kommentarer: