lördag, maj 27, 2006

Ännu mer drömmar

Okey, om jag har tur så handlade förra nattens dröm inte om att jag saknar personen i fråga eller vill ha honom tillbaka. Snarare tvärtom.
Inatt drömde jag om två andra.

P, han som jag dansade med på företagsfesten, delägaren, var en av pojkarna i drömmen.
Han kom och satte sig bredvid mig och började prata med mig.
Han tyckte om hur jag hade varit den kvällen sa han, och tyckte att jag hade sjungt vackert, dock med lite fel här och där.
Jag svarade med ett skratt och att jag var rätt så packad så tonerna hamnar kanske inte alltid rätt överallt. Istället för att säga emot mig började han demonstrera hur man använder magstödet rätt, och pekade var de kan hamna fel. Helt naturligt att peka på sidan av magen och säga "hamnar tonerna här blir det ofta fel" i drömmen.
Och så tog han i och sjöng ut starka toner till en välkänd låt.
Han är inte bara söt, han sjunger även bra.
Ett litet krav jag har haft som aldrig har blivit uppfyllt, och så sitter han bredvid mig.

Sen kastades jag över till en annan dröm.
Jag var i ett rum tillsammans med två pojkar. Den ena är en som har försökt fånga mig ett långt tag, den andra är en jag var kär i för flera år sedan. Någon som har betytt väldigt mycket.
De pratade om att kramas med mig i min säng. Båda två samtidigt.
Dock mest den första.
Då han, alltså den första som försökt fånga mig, gick iväg en stund och tittade bort, kröp den andra ner under täcket hos mig i smyg. Han la sig över mig och tryckte sig mot mig.
Helt okey i drömmen.
Sen låg vi bara där och myste.
Strax kom den första tillbaka och då han kom närmare sängen drog vi över täcket på den andra så han inte syntes och jag låtsades sova.
Tror dock han förstod.
Men där låg vi.
Snart drogs tydligen min bh bort och kastades ner på golvet, och hux flux var tröjan borta. Minns inte hur.
Efter en stund skulle tydligen båda två till en pizzeria, och då han som jag befann mig med i sängen skulle iväg sa han bara "jag kommer snart tillbaka.." med ett pillemariskt leende.
Men drömmen hann inte så långt.

Det är nu jag funderar på vad sjutton det är jag drömmer.
Jag är öppen för förslag samtidigt som gamla jobbiga pojkar springer runt i mitt bakhuvud?

Det roligaste med dröm nummer 2 är denna ovilja att vilja tillbringa tid i sängen med pojk nummer 1. Det säger mer än det mesta.
Något jag redan visste med säkerhet.

Sorry du, men du kommer inte lyckas fånga mig hur gärna du än vill.

En drömtydare vore bra att ha nu.
Eller så tar jag det bara som det är.
En enorm saknad efter närhet.
Men inte tillräckligt stark för att ta vem som helst.

Inga kommentarer: