fredag, maj 26, 2006

Drömmen om han som borde tystas

Jag trodde att det var över och förbi, istället drömmer jag dröm om det.

Han var plötsligt här, hemma hos min familj och pratade och grejade. Jag visste inte vad jag skulle göra då jag såg honom. Jag sa ingenting. Sa bara "Oj". Sysselsatte mig med saker utan att få ögonkontakt. Distraherade mig ifrån att titta på. Undrade vad sjutton han gjorde där.
Det var ju så längesen.

Mamma och någon skulle åka och köpa dricka, brorsan satt vid datorn.
Han, med stort H, gick fram till mig, jag undvek fortfarande att titta på.
Han frågade om han fick papper.
Han ville nämligen åka till affären och köpa något fint till mig, något som betydde något.
Han ville lägga ner sin själ i det.
Sedan försökte han krama om mig.
Jag visste inte hur jag skulle krama.
Höll handen mot hans rygg, sen tog jag bort den, sen samma sak igen.
Till slut tog han tag i mig och höll om mig helt.
Jag suckade av två anledningar.

Han viskar i mitt öra, med sin fina röst, att han vill sova med mig igen och ha sex med mig.
Jag sliter mig loss och tittar ner i golvet.
Jag vet inte om jag vill.
Det var så längesen.
Jag kände mig sårad.
Jag var fortfarande ledsen.
Jag vågar inte titta på honom igen.
Nu när jag har chansen att befinna mig i hans famn igen, den famnen jag trivdes bäst i, den jag så länge har längtat efter.. då vet jag inte längre om jag vill.
Jag blir bara ledsen.
Hur kan han komma så här långt efter och fråga en sån sak?

Jag sätter mig och knyter mina skor medan han sitter bredvid och tittar på.
Jag vägrar att titta på honom.
Jag vet inte vad jag ska göra.


Nu vaknar jag från drömmen, jag suckar och säger hans namn högt och inser att det var en dröm.
Sen förbannar jag mig själv.
Varför drömmer jag sånt?
Jag vill inte drömma.
Jag vill inte uppleva det.
Jag trodde det var glömt och förbi.
Jag vill inte ha det igen.
Jag blir arg på mitt huvud.
Fan.
Jävla dröm.

Inga kommentarer: