måndag, februari 27, 2006

Myshelg

Helgen..
Ja, var ska jag börja?
Det finns två utmärkande punkter att skriva om.. jag väljer den första anledningen till att jag åkte iväg.

Kom hem från Linköping igår, Space fyller 25år snart och hade därför en 50årsfest med sin vän som nyss har fyllt 25år. Det var jätteskoj att träffa alla man pratat med (ja, tre stycken). Det blev en återträff med en av dem.
Men den person som var mest nervöst inför att träffa tog väääldigt lång tid på sig att bli kontaktbar. Fick vänta till natten mellan lördag och söndag, efter att ha lyckats åka dit han bor och plinga på dörr utan att få något svar och sen återvänt till fest med nerdragna mungipor.
Men strax kom det efterlängtade smset som bevisade hans existens.

Vi träffades. Fick med mig ett moraliskt stöd på väg dit, som strax lämnade oss åt vårat öde.
Fick tillfälle att utforska hans boende, rum i korridor. Jag satt mest och fnissade hela tiden, och frågade konstiga frågor om olika saker som fanns i hans rum. Vi vågade allt mer och mer titta på varandra längre stunder. Kändes så naturligt, inte något konstigt alls, inte svårt för att prata med. Som jag har haft med andra.
Ville självklart inte gå därifrån, så jag föreslog att vi kunde kika på någon film av något slag, det resulterade i sitta-i-säng-och-kika-på-scrubs. ...Sen bestämde man sig visst för att sova över.
Och det ena ledde till det andra.. såklart. (?) Jo. :P
Det mysigaste jag har varit med om på jättelänge. Om ens det.
Men lugn, inget barnförbjudet! Eller.. inget jättebarnförbjudet iaf.

Helgen var bra.
Den levde upp till all förväntan jag har lyckats bygga upp.
trots att det tog en jäkla tid..

Det är häftigt att få mysa på det sättet men alltid har velat mysa på, utan att behöva säga ett enda ord om hur och var.
Du vet hur man hanterar mig.

Inga kommentarer: