lördag, februari 18, 2006

Bloggträsket

"du har fastnat hårt i bloggträsket låter det som. ;)"
Påpekade en trevlig själ.

Ja, jag har väl det.
De stunder som jag inte hittar på något annat att underhålla mig själv med spenderas på en viss bloggare's sida. Det går inte att sluta läsa helt enkelt, jag är fast, som så himlans många andra.
Vad är det som håller mig fast? Osynliga klor som vägrar släppa?

Orden tilltalar mig.
De placeras på det där unika trevliga sättet som känns så.. luftigt.. på något vis. Som om jag vore där, hela scenen utspelade sig framför mig.
Förmodligen känner de andra likadant. De flesta tjejer. Komiskt nog. Men inte så konstigt.

Ord har alltid tilltalat mig.
Fina meningar som säger något mer än själva orden i sig.
Läsa-mellan-raderna-förmågan.
Ett försök till ironi som många inte ser, men jag uppfattar det tydligt.
Sinnesstämningen i ord kan vara rätt svårt att se kan det tyckas.
Jag vet inte.
Ofta finns förmågan att märka den ändå.
Jag är en sådan människa som har väldigt svårt för att prata med människor som stavar helt åt helsikes fel.
Petig?
Kanske.
Därför dras jag snabbt till folk som kan uttrycka sig på mitt favoritsätt.

Och du lyckades.

Så, vem är du?

For me to know, and for you to find out.

Inga kommentarer: