söndag, februari 19, 2006

Jävla tomte

Jag lägger mig och försöker sova.
eller snarare..
jag lägger mig ner i sängen i en minut, gäspar stort, funderar lite och kan inte blunda.

Kan inte somna efter en minut..
inte för att det är något ovanligt i det.

men vafan!
det jag hatar allra mest är att lägga mig i sängen för att sova, men inte få en jävlaste blund i ögonen. Något annat mystiskt tar sig in i hjärnan.. hänger sig fast som om det vore en liten minitomte som satt sitt arsle i karlsson's klister och sen hoppat tillbaka till hjärnan och satt sig rätt -splash- på den och fastnat!
En ond skittomte som väver in sina negativa och ängsliga, förbannat vedervärdiga tankar.

Det är det mest negativa med att behöva sova.
Annars älskar jag det.
att sova.
länge.
jämt.

Men uh.
jag vet inte ens vad det är för tankar som skriker i skallen!
..fast ändå kan jag ana.
Det är alltid en enda sak.
Man finner det ifall man lyfter lite på gardinerna.. läser mellan raderna, liksom.

Och jag hatar det.

1 kommentar:

skrutten84 sa...

borde sluta kommentera :p...nu men du beskriver det scenariot när man drömmer om skolan och en uppgift bara spelas om och om och om igen... man bara ber hjärnan att sluta men då blir det trots allt samma sa...