torsdag, februari 16, 2006

H och J



Snart flyttar H och snart träffar jag J.
Nästan på samma gång.
Under tiden jag är iväg och säger hej till ena, så tar den andra över min lägenhet. Ska jag bli rädd? Troligtsvis inte, men man vet ju aldrig. H kanske är en hemskt våldsam människa som slår sönder min trevliga lägenhet och äter upp min söta "lilla" katt Pyret.
Förmodligen låter jag tanken om min lägenhet lämna mig under hela helgen som istället ersätts av den där välbekanta panik och nervositet-känslan.
För inte fan kommer kroppen tillåta att släppa den, utan det kommer krypa i mig som om kroppen vore fylld av elaka bitande myror.
Sedan när helgens bravader tagit slut återvänder jag hem lagom till att vinka av H.
Två dagar efteråt är det adjöss och hon flyttar.
Hur ska jag hantera det?
Det återstår att se. Har redan haft mina känslostormar - i höstas - då jag fick reda på det.
Och hur fan ska jag hantera den där helgen som snart kommer?
Uä.
Giv mig styrka.

Inga kommentarer: