fredag, augusti 17, 2007

Stadstidningen

Jag var just på stadstidningen och bad dem skriva en artikel om ett arbete jag skrev på komvux, om någon närstående som har en sorts sjukdom som just nu är ett väldigt hett ämne, ett väldigt aktuellt ämne.

Det är ett väldigt beskrivande arbete som drar igenom hela personens liv för att ge en bild på varför och hur saker och ting kan ha blivit som det har blivit.
Jag skrev det då jag gick Psykologi B.
Jag fick högsta betyg för det.
Jag hoppas nu på att stadstidningen tar det som det är och gör någonting utav det.
De har världens chans nu att dra fram något äkta, något som faktiskt finns rätt framför näsan och inte alla små fall som knappt är några fall överhuvudtaget.

Sa till dem att det inte behöver skriva hela arbetet, välj ut de viktigaste delarna och gör det till en fråga. Ska det verkligen vara så här?

De fick mina kontaktuppgifter, och information om att jag drar till mallorca på söndag, därför fick de även familjemedlemmars uppgifter också.
Det kommer väl börjar rulla lagom tills nästa vecka.
Det här ska bli intressant.

Det finns en stor möjlighet - ifall de nu verkligen fattar vad det är för ord de får präntade framför sig - att något JAG skrivit hamnar i tidningen som en ARTIKEL!
Som startar debatt.
Med inte bara folket.
Utan liksom ännu mer.

Det vore hur coolt som helst.

Förövrigt så frågade D mig ifall jag hade varit där och sökt jobb, då jag informerade om att jag just kom därifrån.
Det fick mig att komma på..
Varför inte gå dit då jag kommer hem igen och fråga dem om de har något?
Skadar ju aldrig att prova.
(Särskilt inte ifall nu mina ord kommer räcka för dem att förstå att det är ett hett ämne och en bra chans för dem och sätter in det i tidningen!).

Inga kommentarer: