torsdag, augusti 09, 2007

Mysteriet i min trappuppgång - Del 2

Fick en kommentar idag av någon Fredrik, som frågade efter en fortsättning på mysteriet, eftersom jag aldrig har kommit med någon trots att jag skrev att det skulle komma.

Jag vet faktiskt inte vad det var eller är.
Det har gått två veckor nu tror jag, och jag åkte bort helgen efter att jag ringde.
Sen när jag kom hem fanns fortfarande lukten kvar i hela trappuppgången, därför antog jag att ingen varit där, alternativt ingen har fått för sig att gå in i någon lägenhet med huvudnyckel.. så jag väntade.
Lukten avtog lite grann under veckan, men den fanns ändå.

Jag har väntat mig värsta kalabaliken, om jag nu hade rätt i min aning!
Tänk om jag missat?

Jag har funderat på att ringa till hyresvärd igen bara för att fråga vad tusan det var, av ren nyfikenhet. Anar dock att de inte tänker säga sanningen om det nu är ett lik.
Vilket då, i min fantasi, gjorde att jag sa vad jag hade gissat på. När de hör att jag tar det med godan ro (jomenvisst), så kanske de vågar berätta sanningen?
Men då hör det till saken att jag inte ringt dit, jag har inte kommit till skott.. jag har inte tagit mod till mig.

Men efter att kommentaren ploppat upp i min mail så bestämde jag mig för att slå numret och fråga.
Dock hade jag inte lika mycket tur nu som sist, telefonsvararen gick igång.
Och inte tänker jag ställa frågan på en telefonsvarare...

Jag ska komma med ännu en fortsättning!
Förhoppningsvis innan jag åker iväg på semester.

Jag får fortfarande för mig att lukten är kvar.. men är inte riktigt säker längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant! Jag är stolt över att jag fick dig att försöka ta reda på det.. Berätta när du vet. =)