fredag, augusti 17, 2007

Packad

Jag packar! Hej och hå vad jag packar.
Förr i tiden, såsom ungefär 2 år sedan, ägde jag på ett ungefär.. 3 plagg? jag gick alltid runt i 3 plagg åtminstne.. Ibland blev det kanske 5 om jag räknade ihop allt.
Allt gick i svart förövrigt.
Jag hade fyra likadana svarta tshirts tror jag, så det blir egentligen fler antal plagg, men likadana!
Och så en munktröja, den i svart självklart, och svarta byxor!
Det var min klädsel.

Idag? Idag är det turkos, det är rosa, grönt, rött, gult, vitt, lila.. och lite svart. Men inga tshirts eller munktröjor!
Och en massvis av korta kjolar.
Och en jävla massa skor.

Man kan väl säga så här att jag packar en hel del.
Jag ska ju tusan till Mallorca!

Men för att återgå till ursprungsämnet.
Jag packar!
Man får ha 15 kg som bagage, samt 10 kg som handbagage.
Jag fick lite panik i början, det räcker ju inte långa vägar!!
Men nu har jag packat, som sagt, och vätskor får man ju inte ha med sig som handbagage, därav la jag det i det stooora bagaget, men den väskan vägde ju inte ens 10 kg!
Därför tog jag ännu en, men nu fick jag ihop nästan 16 kg!
Nu har jag med andra ord kommit på att jag kommer få ha med mig 3 väskor!
Lugnt så sätt, jag får ju ihop kg.
Men, hur fan ska jag bära dessa?

Jag har skapat mig ett I-landsproblem.
Hur ska jag bära alla väskor med alla kläder jag köpt för alla dyra pengarna, som jag ska ha med mig till en resa till Mallorca, för att gotta mig lite i solen och spendera ännu mer pengar och bara slappa?
Jaaahadu.


Nu är det 36 timmar kvar tills flyget går!

Inga kommentarer: