lördag, oktober 28, 2006

Kastrerad banan

Det är oktobermarknad i stan idag, våran årliga marknad, sista lördagen i oktober. Megastort. Hela stan är fyllt av stånd och folk.

Jag, mamma och lillebror gick runt där, medan B satt på ett ställe. Efter att ha gått runt tillräckligt vandrade vi till B och satte oss där också.
Strax fick vi in blåbärspaj med vaniljglass för att mumsa på, men B, som inte ville äta samma sak, tyckte att faten var alldeles för dåliga för att kunna äta glass med sked, ansåg att de skulle ha en djupare kant, större kant, högre kant.
Jag tänkte då direkt på sådan man får på kinarestauranger.
"Ett sånt där fat man får med glass och kastrerad banan!.. eller.. öh, friterad menar jag".
Och där var det snacket slut.

B börjar åter igen förstå att vi barn, särskilt jag, är släkt med mamma.
Pratar lika konstigt, får inte ihop rätt ord.

Jag älskar kastrerad banan förövrigt.

Inga kommentarer: