torsdag, oktober 26, 2006

Finger och jobb och allt vad det är..

Var på vårdcentralen nyss och undersökte fingret, gjorde rent och allt. Himlans mysigt. Ser tusan ut som om något djur har blivit hungrig och tagit sig ett stort bett. Mums.
Enligt sjuksköterskan ser det fint ut och läker bra.
Jag har med andra ord skurit mig fint.
Vilket jag sa högt, och hon höll med med ett leende.

Ja, jag är alltså duktig på att skära mig på ett fint sätt.
Estetisk som jag är och allt..

Ringde sen till jobbet.
Det är helt sjukt.
Jag sitter och har dåligt samvete nu.

Skulle meddela att jag inte kommer på söndag.
Nu är jag ledig i två dagar, men har arbetstid på söndag, men beroende på att jag har skurit av en bit av fingret, och att det behöver läka lite till innan jag kan röra det så mycket och lyfta tunga saker, samt på sjuksköterskans inrådan och att jag faktiskt skulle VILJA åka dit på söndag, så får jag ändå ett kritiskt svar från arbetsledaren.
”Vad får dig att inte kunna komma på söndag då?”

Tja, var ska jag börja? Miffo.

Låter fientlig och skeptisk som alltid i allt han säger.
..Exakt som om jag är hemma av fri vilja, att jag låtsas att jag är ”sjuk”.
Att jag inte borde.

DET VAR INTE MENINGEN ATT SKÄRA AV FINGRET!

..fast egentligen har jag planerat det länge..
för jag tycker det är så skönt.


Förövrigt luktar tejpplåstret kondom.
Nice.

Inga kommentarer: