tisdag, september 12, 2006

Kvällsjobb med kladdkaka

Dags att dra till jobbet om 45 minuter. Det känns lite udda..
Första veckan som jag jobbar sent - kväll.
Igår lyckades vi dra bakåt tiden ett par timmar så vi kom hem tidigare (12.00-20.00), men idag börjar jag 12.30 och slutar 22.30. Det innebär att jag är hemma lagom till läggdags på ett ungefär.
Och självklart är jag en sådan som sover då jag kan sova.
..Istället för att kliva upp runt 8-9 för att hinna göra lite saker innan jobbet börjar, så sover jag tills jag måste upp för att hinna.
Därmed försvinner alla de timmar jag hade förr då jag kom hem runt 4-5 på dagen.
Men, skönt att sova ut.

Igår gick det väldigt bra. Man slipper all stress eftersom vi är kvar (denna vecka är det jag och 3 till) då alla andra har slutat, och vi arbetar bara med förberedningen inför nästa dag.
Slipper hökögon över mig.

Idag är jag dock föreberedd inför att få något hårt ord då jag kommer dit.
Finns en på min avdelning som bara är negativ, och som uppenbarligen är rädd för att jag ska ta hennes plats, att jag ska visa mig vara väldigt duktig. Vilket jag självklart är..
Hon känner sig hotad. Och är enormt dålig på att ta det som det är - jag är en medarbetare, inte en motståndare!
Jaja. Jag kom iaf ihåg igårkväll att jag visst glömde av att lägga in en sak i frysen - vilket jag säkerligen kommer få på mig då jag träder in i lokalen, därför är jag beredd på att säga något i stil med "Just ja, när jag var hemma igår kom jag på att jag glömt det... blablabla..", på det viset har jag dissat mig själv först.
Helt idiotiskt att det ska behöva vara så.
Menmen.
Det positiva är att jag säkerligen kommer att skratta lite idag - om nu den braiga ordinarie jobbar.

Funderar på att ha med en bit kladdkaka till var och en - fyra stycken - idag som vi kan smaska på ikväll.
Ja, det blir nog så.

Inga kommentarer: