måndag, september 18, 2006

Idol

Idag då jag var ledig tog jag tillfället i akt att nappa på förslaget mamma gav mig igår; att gå på stan och kika efter roliga saker.
Sagt och gjort, klockan 14.00 gav vi oss dit och vandrade runt. Jag hittade en del prydnadssaker som jag säkerligen kommer titta mer på då jag har möjlighet att byta till mig dem mot pengar; även en stor svart rundad värmeljushållare som man ska sätta på väggen.
Jag är, påtal om det, så jäklars sugen på att köpa mig en ny möbel som jag har kikat ut!
Kasta ut min gamla hylla och byrå och skaffa något helt annat. Tvbord med hyllor och grejsimojs.

Men nu till saken..

Jag och mamma placerade oss på ett café för att fika, och just innan vi kom in i lokalen ser vi Johan (idol) sitta på uteplatsen - omringad av en massa killar. Senare då vi kikar ut genom fönstret har det kommit lite tillökning med barn och annat folk som "råkar gå förbi och visst ser Johan sitta där som, hoppsan, visst är kompis till min kompis' kompis, och hej! Vad trevligt att se dig, här sätter jag mig.." Det var rätt så komiskt att se.
Å andra sidan tycker jag det är ganska skoj att se någon såkallad kändis från min stad. De kommer alltid upp i ett annat ljus.
I don't know why, men det är helt enkelt skojigt.
Och komiskt att se hur folk beter sig runt dem.
Men jag lär väl bli likadan en dag..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johan är faktis en utav mina favoriter från Idol :) Väldigt duktig på att sjunga!

Sussilago sa...

sara: Åhå, skojigt! :) Johan är en av mina 5 favoriter. :D