söndag, september 10, 2006

8åringar som plötsligt växt upp..

Jag har hamnat i ett litet dilemma, men ändå tvekar jag över om det ens är ett dilemma överhuvudtaget.

Min lillebror fick besök igår av 3 Alingsåsare, två av dem är hans barndomskompisar; vilka jag mycket väl känner till. En av dem var en ny vän, vad jag fattade det som.
Runt kl 21 ringde min hemtelefon och någon okänd kille var i luren.
Det visade sig vara K, en av barndomskompisarna som jag inte träffat sen han var typ 8 år.
Han sa något om att han tänkte våldgästa mig, med alla de andra också; eftersom min bror var tråkig. Efter en timme ringde jag och undrade vart de tog vägen, de kom med andra ord inte.
De hade varit 3 mot 1.

Sen ringde mobilen runt halv2 inatt, och det var K igen; han frågade om de fick komma på efterfest. Det var skithög musik i bakgrunden, så jag hörde knappt vad som sas, men tydligen skulle de komma hit. Varför vet jag inte riktigt. Hälsa på mig och se hur jag bor var förklaringen sen.
Jag börjar snart skippa idén om att de kommer komma överhuvudtaget, men runt 3 ringer mobilen igen och de sitter då i en bil med mamma som chaufför. De hade gått vilse totalt. Hon skjutsar hit dem.
Och upp kommer de.

Så uppenbarar sig en kille, som jag känner så väl igen men inte riktigt kan placera.
Han presenterar sig som K och poletten rinner ner.
Jag hade fått för mig att den som hela tiden ringde var en av dem som var uppe här på brorsans student, men där hade jag fel.
Denna kille har jag inte sett, vad jag minns, på sisådär 12 år.
Och mina ögon spärras upp då jag inser hur han har utvecklats.
Ingen smågrabb längre.

De andra såg smått döda ut och somnade nästan medan K var i full gång och "spelade" gitarr och sjöng och bjöd på sig själv. Det var roande.
Och jag kunde inte få ur skallen hur snygg han blivit. Het, läcker.
Och det känns fruktansvärt konstig att använda de orden på en kille som senast var typ 8 år då jag såg honom.

Jag är liiite förvirrad nu.
Brorsans barndomskompisar..
Som även jag umgicks med lite som liten.
Herrejösses.
Smågrabbar kan väl inte växa upp och bli läckra?
Jag får inte ihop det.

"öh du, brorsan.. duvet K.. har han flickvän? ..öh.. nej, jag bara undra.."

Inga kommentarer: