torsdag, februari 21, 2008

Det kommer ingen roman nu

Jag har någon sorts skrivkramp, känns det som.
Jag kan skriva, men jag vet inte hur jag ska formulera mig, hur tusan jag ska kunna sätta ord på alla mina tankar. Jag har väldigt många färdiga inlägg i huvudet, det gäller bara att sätta ord på allt, printa ner det - så att säga. Men det går inte! Det tar stopp, någonting tar stopp.
Och jag vet inte vad det är.

Å andra sidan kan jag tänka mig vad det möjligtsvis kan bero på.
En sak vore att det är saker som hänger tungt på mina axlar just nu att det är krångligt och svårt och jobbigt att skriva ut dem så andra kan få ta del av orden, av tankarna.
En annan orsak skulle kunna vara att vissa ordföljder kan vara någon sorts hemlighet, något jag inte erkänt tidigare, inte så här öppet, så här stort, åtminstone.
En tredje orsak kan vara att jag är lite trött på att hela tiden sitta och koncentrera mig till 100% för att vara säker på att ingen tolkar mina ord för något de inte ska tolkas som.
Egentligen koncentrerar jag mig aldrig till 100% om jag ska vara ärlig, för innerst inne vet jag ju att det alltid kommer finnas någon som läser allt tvärtemot det jag har skrivit - i tankarna.
Ordet "hej!" kanske läses som "fyfan vad jag hatar dig!".
Man vet ju aldrig.

Det är kanske inte så konstigt att jag inte får ro nog att skriva ner alla mina ord som ryms uppe där i min hjärnhalva. Eller båda? Jag har ingen koll på det där.. Men jag har ett litet minne av att ena halvan är gjord för kreativitet och andra för lite mer matematiskt?
Ja, jag är då inte matematiker kan jag ju avslöja.

Möjligt att orden snart kommer fram ändå, det krävs kanske lite tid.

Men just nu känns det som om jag har en hel roman i huvudet, men har ingen som helst möjlighet att printa ner allting och sedan sända in till något bokförlag. Det sitter fast!

Herrejävlar vilket problem..

Inga kommentarer: