måndag, juni 11, 2007

Polkagrisfärgad och svimfärdig

Jag tog mitt första dopp igår, fast egentligen blev det ungefär 10 stycken dopp.

Blev skjutsad av Magnus till sjön här, jag och Emelie skulle bada, medans Magnus skulle komma tillbaka efter att han tränat.
Sjön är närmare bestämt sveriges största. Vänern. Jag bor ju granne med den.

Det var svinkallt i vattnet från början, och vi kom bara i med benen, sen gick vi upp och solade lite, men självklart blev det för varmt nästan direkt vilket resulterade i att vi, efter en lång väntan, dök i vattnet och huttrade som tusan.
Sen var det dags att sola sig igen..
Vi gjorde likadant en himlans massa gånger.
Och vi var helt topless båda två.
Det är något jag aldrig är annars. Aldrig haft styrkan att klara av att vara så naken framför någon.
Men nu har jag den, och det var ändå bara Emelie som såg det, och jag fick ju se hennes på köpet så det var ju himlans bra. ;-P

Men såfort Magnus var påväg tog jag på mig överdelen igen. Jag hade kunnat vara utan den egentligen, på ett sätt, men samtidigt känns det lite småkonstigt.
Han är ändå en kompis, en vän, och pojkvän till Emelie, så nej. På med överdelen.

Den första kommentaren han kom med var att jag var vitare än honom själv.
Tack för det televerket!

Vi solade och badade i sammanlagt 4 timmar, även magnus lyckades dyka i flera gånger om!
Men nu kan jag inte direkt kalla mig för kritvit längre..
Nu är jag snarare polkagrisfärgad..
Jag brände mig riktigt rejält, som vanligt ungefär..
Men nu var det lite mer illa.

Den gamla känsliga lilla Susann uppenbarade sig senare hemma hos mamma där jag skulle kyla ner brännan lite.
Jag var väldigt känslig som barn, haft solfrossa och svimmat och sånt.
Nu stod jag och lät mamma smörja in mig, och plötsligt svartnar det framför ögonen och det börjar dåna och susa i öronen, och jag känner mig fruktansvärt full, ungefär innan man måste spy. Var tvungen att sätta mig ner och dricka vatten, men det höll sig kvar en lång stund.
Jag var tydligen påväg att svimma.
Väldigt bra har jag hört..

Jag gick och la mig sen runt 19.00 igårkväll och klev upp kl 08.30 imorse.
Helt död, och såfort jag rör ryggen så stramar det och gör ont.
Och även magen och brösten har fått sin del av rödhet, och armarna är kräftlika och ansiktet ska jag inte ens tala om.
Haha, jag känner mig så suveränt duktig alltså.
Just nu pimplar jag vatten.

Men jag hade väldigt roligt igår!
Och hoppas att det kommer upprepas, dock ska jag vara liiiiiiiiiiiiite mer försiktig nästa gång.
Inte sola lika länge, och ta på massa mer solkräm och sitta lite mer i skuggan.
En kritvit hud, som tidigare knappt visat sig i solen pågrund av att det är alldeles för jobbigt och varmt, ja, den tål kanske inte riktigt 4 timmars stekhet sol, just under den period av dagen då den tar som starkast.
Eller har du hört något annat?

Inga kommentarer: