tisdag, juni 12, 2007

En helt ny värld

Jag har upptäckt en ny värld som jag egentligen tidigare vetat om, men aldrig riktigt öppnat mig inför så där på riktigt och framfört mina ord i det och kunnat bolla tankarna fram och tillbaka med en till människa.

Jag fick en sak när jag fyllde 20 år, men den har mer varit min privata, den har blivit hålld av en någon gång, men aldrig använd direkt. Förutom en gång nyss, men det var inte lika roligt ändå.
Men nu har jag lyckats hitta någon jag kan bolla fram och tillbaka med, och prata om och skoja och bestämma vad man skulle kunna göra och liksom veta på ett ungefär att vi faktiskt kommer kunna uppleva det lite senare, att det inte är uteslutet, och att det inte krävs pengar på kontot och en tågbiljett i handen för att ta sig dit.

Personen i fråga valde t.o.m ut den själv, eftersom jag har så svårt för att välja.
Och det gjorde saken extra roligt eftersom det var någon sorts gemensam grej.
Och särskilt sen eftersom det var stor skillnad på den, och absolut stort pågrund av att jag blev förbjuden att öppna förpackningen innan personen i fråga var bredvid, eller snarare att personen i fråga var den som skulle öppna den, och hålla i den under första stunden.
Manövrera den, så att säga.

Och nu är det över, det är gjort. Packat och klart, om man säger så.
Dock utan batteri, men nu är de i.
Och det känns en hel del när man håller i handen.
Och du får fanimej hålla i den igen.. för jag vågar inte riktigt.. den är så stor.

En ny värld har öppnat sig för mig.
En värld som egentligen fortfarande är väldigt osäker och oviss och jagvetintevad, men den finns där, och det finns i samma stad och man vet att det kommer ske igen trots att man egentligen inte vet, men man kan prata om det och skoja och bolla fram och tillbaka och tankarna finns där och man vill saker och man får puss på exakt det stället man vill ha puss på och man får uppleva de där drömkyssarna man haft ända sen man var yngre och man får pilla på den där gosiga magen och man får känslan och det roliga, och man kan t.o.m känna sig trygg med att ta upp ämnen som.. är det dags att skaffa något mer preventivmedel nu igen eller?

För egentligen är det ju inte bara mitt val, på sätt och vis. Okey, det är min kropp, men jag har inte tänkt skaffa något mer förrän det liksom är säkert att man kommer ha lite då och då, lite mer regelbundet.
Och kanske är det dags igen? Det säkra före det osäkra.
Och jag kan föra det på tal.. Jag kan det.
Trots att inget är bestämt eller jag inte vet något eller vi inte har något namn på vad vi gör och är, så kan jag.
Och en ny värld har öppnat sig för mig trots att den kan krascha redan imorgon.

Men oavsett så finns det en värld där som har välkomnat, och i värsta fall sitter jag där med en stor leksak, men det får jag väl leva med då.
Men nu är nu, och just nu känns det rätt bra.
För det är en hel ny värld.
Som öppnat sig.
För dig.
Och mig.

Inga kommentarer: