torsdag, juni 22, 2006

Stilpoliserna

Jag har börjat kika lite på "Stilpoliserna". Två kvinnor som väljer ut två stycken illa klädda kvinnor i varje program, och visar dem vad de inte borde ta på sig. Istället får de en helt ny garderob och de blommar ut helt och får stjärnor i ögonen. Ser glada ut och nöjda med sig själva - en gång för alla.

Jag lyckades få mig att blomma ut helt av mig själv, få stjärnor i ögonen och le självsäkert, och känna mig sexig och snygg. Jag är iofs bara 22 år, men jag har haft ungefär samma klädstil i minst 5 år, vilket har varit bedrövligt. Jag har gömt mig helt enkelt.
Men jag tog mig ur.

Förra helgen skulle jag möta upp mina vänner i Alingsås. Jag såg dem gå långt framför mig men de hörde mig inte, så jag lät bli att ropa och istället överraska dem genom att möta dem rätt snabbt efter att de själva hittat till platsen. Då jag kom runt hörnet såg jag att en av dem, killen, kikade åt mitt håll men vända bort huvudet. Snabbt vände han tillbaka huvudet och satte ögonen i mig. Det var som om han hade sett något han kände igen, men att det ändå inte var samma person. Det kändes så åtminstone. Jag log stort och strax fick tjejerna syn på mig. De spanade in mig och berömde mitt nya utseende.
Och det var som de just sa på TV.
De viktigaste kommentarerna är från sina närmaste vänner, att få höra hur de tycker.
Och trots att de har varit med om min förvandling en del så visade jag ändå en ny sida av mig de tidigare aldrig sett.

Allt detta tål att upprepas om och om igen.
Men det är bara så; Livet är helt klart värt att leva från alla håll nu.

Inga kommentarer: