onsdag, juni 21, 2006

Ett mycket blött dopp

Årets första dopp skedde i måndags. Ja, dopp som i att bada.

Åkte till Vårgårda för att ännu en gång träffa norrlandssnubben; f.d. jokkmokk'sbon; Umepojken, etc, etc. Denna gång i sällskap av sin flickvän. Lite nervöst var det, trots att jag träffat honom under sammanlagt två veckor tidigare, men vi har alltid lyckats ha ungefär 2 års mellanrum på våra möten. Men båda var skojiga, och passade bra ihop. Hon var förövrigt hur go som helst.

Senare på kvällen, eller eftermiddagen, beslutade vi oss för att dra oss till sjön för att ta ett dopp eller två. Jag hade dock inga badkläder.
Drog snart av mig mina byxor efter att ha sprungit runt och letat efter en säker, gömd, plats att näcka på. Dock lite svårt när man står ute på en stor sten och det enda man kan gömma sig bakom är snubbens rygg. Men eftersom jag försöker sparka undan den blyga gamla jag så satte jag mig ner med benen i vattnet utan byxor. Strax joinade tjejen också och då kände jag mig tvungen att hoppa i plurret helt, så efter lite tvekan drog jag även av mig tröjan och stod där i bara underkläder. Helt omöjligt hade det varit förr i tiden. Men nu så visade jag det jag ägde. Nästintill.
Varför är det svårare att visa sig i underkläder än i bikini förresten? Någon mental fixering?

Eftersom jag hade brist på badkläder hade jag även brist på handduk vilket resulterade i att jag stod upp och lät vinden torka mig en stund, sedan drog jag på byxor och tröja över de våta underkläderna. Beslutade mig dock för att dra av mig den där brösthållaren, vilket senare resulterade i en hel del långa blickar från diverse snubbar och pappor. Ofta i en och samma person.
Det lyckades även se ut som om jag hade kissat ner mig.
Blöta underbyxor. Blöta byxor. Blött. Ja, du hajjar.
Men det försökte vi lösa genom att, alla tre, sätta oss så bredbent vi bara kunde i en sorts manlig era. Det stod ett tåg framför oss, och jag kan bara gissa hur det såg ut för de som satt i det. Men men, är man blöt så är man.. Jag försökt alltså bli torr genom att fläkta lite.

En sak har jag åtminstone lärt mig efter den dagen.
Åk aldrig tåg i blöta trosor.
Ta av dig dem.
Ingen märker det ändå.
Jag lovar.

Inga kommentarer: