fredag, juni 30, 2006

Jävla elektroniska skitsystem!

!#¤#¤%&#””!!
skit.

Som vanligt har jag klantat mig.
Jag somnade vid 20 igår, och vaknade vid 23, sen bestämde jag mig för att somna om helt.
Jippi, tänkte jag, vad skönt.
Nu ”imorse” vaknade jag kl 12.
Jag hann använda hjärnan ngn sekund innan den fick ihop tankarna till ett enda ord ”TVÄTTSTUGAN!!”.
Sen försökte hjärnan fundera på om jag hämtade kläderna igår kväll.
Nehej, inte det.
Då blev det till att dra på sig kläder fort som fan och kuta ner.
Där stod två kassar, med kläder.
Utanför.
Men det som fanns i torktumlaren antog jag fortfarande fanns i tvättstugan.
Jävlar! tänkte jag nu.
Du ser, vi har fått ett kort var för att komma in i tvättstugan då vi har tvättid, dvs, när våran tid är slut har vi ingen möjlighet att ta oss in.
Jag måste med andra ord fjäska och attackera och vara dryg mot en granne.
För att få ut mina kläder.
Känns ju himlans trevligt.

Det är inte första gången något sådant händer.
Andra gånger har jag råkat tro att man kan sätta igång centrifugen då strömmen är borta.
Det kruxiga är att man kan heller inte få upp locket.
Men då hade vi nycklar, därmed kunde man kuta ner dit halv7 på morgonen innan nästa tvättid och trycka upp locket och få sina kläder.
Nu går inte det.
Jävla elektroniska skitsystem!

Känns just nu som om jag har världens kassaste minne.
Med all rätt.

Inga kommentarer: