lördag, juni 10, 2006

Hemlighetsmakeriet

Jag förstår inte hur en människa kan sjunka så djupt gång på gång på gång..
Något nytt dyker upp, det tar ett tag, tillslut smälter man det och vandrar vidare, och just då man fått in lugnet på nytt kommer det en ny sak. Om och om igen.
Jag förstår helt enkelt inte.
Hur kan man?
Hur kan man leva med sig själv om dagarna?
Somna på kvällarna, vakna på mornarna och sen bara rycka åt axlarna åt allting som om det kvittar?

Jag är så jävla less.
Det finns egentligen inga ord för att beskriva.
Men less är jag.

Men det jag mest är förbannad på är all jävla hemlighetsmakeri.
Det tar aldrig slut, och personen i fråga går alltid fri ur allting.
Varje jävla gång.

Inte konstigt att det kommer fram saker gång på gång på gång.
Finns det ingen som stoppar så är det bara att fortsätta..

Inga kommentarer: