fredag, februari 27, 2009

Vinterkräksjukan

Nackdelen med att jobba inom vården är då tanterna råkar ut för vinterkräksjukan.
Särskilt då man blir utvald att jobba direkt med dem.
Första kvällen gick bra, jag klarade mig!
Nästa dag? Den verkade gå bra..
Jag var ju ändå noga som fan, förkläde, typ halv flaska handsprit, tvättade händerna..

vad hände kvällen till torsdag? Då blev det akut både i käften och röven - kan jag ju säga..

Hela natten bodde jag halvt som halvt på toaletten.
Så nu har jag fått uppleva det också - vinterkräksjukan.

Det positiva är väl att jag säkert gått ner lite i vikt nu - plus att jag blir ledig hela jävla helgen.

Just nu kan jag inte skilja på ifall min magvärk säger att jag vill spy igen, att jag bara är hungrig eller att den bara säger att den vill göra ont en stund..

Inga kommentarer: