tisdag, februari 10, 2009

Trötthet

Depressioner kan visa sig som trötthet. Det är vanligt att man känner sig trött om man går igenom en känslomässigt hård period i sitt liv.


Jag har varit ständigt trött sen jag kom hem från USA. De första två veckorna kunde jag inte ens sova på nätterna och ändå jobbade jag ungefär varje dag. Det tog mig så lång tid att få iordning på dygnsrytmen och känna mig som en människa igen.
Sen tog det mig ytterliggare några veckor att känna mig som om jag vore JAG.

Och i söndagskväll fick jag litet sammanbrott. Varit ledig hela helgen, ändå var jag sjukligt trött på söndagen och blev yr.
Då bestämde jag mig för att avsluta det jag höll på mig, jag hade gjort det i 4 veckor, men kroppen klarar inte av det just nu.
Jag är helt totalt slutkörd och för att komma igång igen, att sluta vara så jävla trött hela tiden så behöver jag nog normal kost och allt vad det är.

Jag vet inte ens hur jag ska förklara tröttheten.. Bara trött, hela tiden, när jag jobbar, när jag är ledig.. oavsett hur mycket jag sover, eller hur lite, eller vad jag än gör, så är jag sjukligt trött.
Och idag har jag sån huvudvärk så jag blir knäpp, och ändå har jag sovit litegrann då jag kom hem från jobbet.

idag blev jag tillfrågad ifall jag vill jobba en dag extra.
Jag säger bara "JAG ORKAR INTE MER!"

Ja, jag har gått och går igenom en tuff känslomässig period.
Och det är som Lotta säger.. inte konstigt att du har fått påsar under ögonen och är ständigt trött.. se bara bakom dig vad du nyss har gått igenom.

Jag vill bara sova!

Inga kommentarer: