onsdag, april 09, 2008

Utbildningar och utomlandsvistelse

Jag tror jag gör det lite svårt för mig själv just nu, men samtidigt är det bra att jag gör dessa saker, för att ge mig möjligheter senare, få ha testat på.

Som jag sagt tidigare, så kommer jag åka till USA till hösten som Au Pair under ett år, t.o.m. 13 månader. Får en sista månad att resa runt fritt i USA, om man vill.
Jag har även sökt in till olika utbildningar till hösten.
Först och främst var det pågrund av att jag ville ge mig själv valmöjligheter, ifall jag inte skulle åka till USA så måste jag ha något att göra till hösten.
Nu känns det lite dumt.
Att söka.
När jag ändå ska säga nej till dem.
Men är kanske bra att ha sökt och fått in en fot på hur det fungerar och att jag kanske har möjlighet att komma in på utbildning när jag återvänder igen senare.
Med större erfarenhet i ryggsäcken också. Arbetslivserfarenhet utomlands samt studier på College, det är kanske värt något?

Men jag kommer nog ha det lite svårt att säga nej till utbildningar som jag faktiskt vill gå!

Jag har sökt som nummer 1; Socialpedagogiska utbildningen 180p - Högskolan Väst. I Trollhättan, grannstaden.
Som nummer 2; Psykiatrisk omvårdnad 120 - även den Högskolan Väst, dock lite mer på distans.
Och nu för några minuter sedan sökte jag ännu en!
Socionomprogrammet 210p - Göteborgs universitet.

Tänk om jag kommer in?

Hujedamej!

Men jag ska åka till USA.. högskolorna får snällt vänta på mig i 1-2 år.

Inga kommentarer: