fredag, december 16, 2011

Omplanerad kaffedejt

Det här kommer att bli en historia för sig senare i framtiden då jag tänker tillbaka på hur det började från första början.

Hur allt startades är en annan historia som jag kanske tar upp senare, men hur just denna grej startade som jag ska presentera här.. ja, DET är en historia i sig.

Jag och H bestämde att vi skulle lära känna varandra som vänner, och H skulle alltså komma hit och dricka kaffe förra fredagen. Klockan 10 på förmiddagen.
När klockan är halv11 ringer han (efter att jag smsat för en stund sedan) helt yrvaken och säger att han hade helt försovit sig. Sen dess har jag retat honom för det. Vi sågs alltså inte på kaffe. Dock senare på kvällen under andra sammanhang.
Så vi bokade om detta kaffetillfälle till idag, fredag.
Vi bestämde att han skulle komma hit klockan 12.
Det är ju mindre risk att försova sig!

Sen får jag ett sms ifall vi kanske kan ändra tiden ändå? Jobbet hade ringt och bett om en annan tur, så kan vi ses halv5 istället?
Javisst, det går bara bra, sa jag! Och skrattade lite över att detta är ju komiskt.
Sen en stund senare får jag sms igen där det står "Det var visst halv4.." och där bröt jag ut i ett flabb.
Okey, halv4. Fint.
Då ses vi!

Idag, för en liten stund sedan, ringer han upp mig från jobbet.
Frågar vad jag gör?
Jo, jag sitter och sopar upp en hög med massa glas, svarar jag. (bild kommer nedanför)
Ingen aning om hur det gick till, men det bara brakade sönder.
Han säger sen att detta kommer att låta väldigt komiskt.. men.. Kan du stå utanför mig vid 10 i 4 istället?
Och jag börjar skratta rätt ut i telefonen.
Han ska tydligen åka bort över helgen, och hinner bättre om jag kommer dit istället.
Det blev mycket skratt från båda två i det samtalet.
Men ses, det ska vi!

Klockan 10 i 4 står jag utanför hans lägenhet.
Han fick också lova att han måste komma hit och se hur städat jag har!

Så ja, detta är en historia i sig.
Nu väntar jag bara på ännu ett samtal där H säger en ny tid ;)

Inga kommentarer: