torsdag, december 22, 2011

Nu är dörren stängd

Jag upplevde den värsta dagen på länge igår.
Fick alla mina farhågor bekräftade, hårda ord på svart och vitt.
Mitt hopp om att någon gång få lite förståelse och tacksamhet, jag trodde lite för mycket på det.
Nu vet jag bättre.
Finns ingen plats i mitt liv för någon som honom.
Jag har för länge sedan raderat honm ur mitt liv, men nu tog jag det sista steget.

Min filosofi är numera att jag får må dåligt om jag vill må dåligt.
Igår ville jag må dåligt, jag ville må åt helvete, jag var tvungen att må åt helvete.
En hel dag ägnade jag åt det, jag tillät mig.
Allt var gyttja och mörker och krampaktigt gråt.
Jag kunde inte ens äta utan att gråta.
Och morgondagen, alltså idag, skulle allt vara förbi och dörren skulle stängas.

Om jag lyckades?
Ja.
Jag mår bra idag.
För jag fick må dåligt igår.

Och jag vet att jag är en bättre människa än vad han någonsin kommer att bli.
Och nu är det ett avslutat kapitel.
Idag vände jag blad, och 2012 är mitt år.
Äntligen!

Inga kommentarer: