måndag, januari 19, 2009

Senaste nytt

Jag har fått en lägenhet. Jag valde mellan två stycken, och hade väldiga problem med att bestämma mig.
En befann sig under den lägenhet jag bodde i innan - tvåan.
Jag valde dock en annan, en 4,5kvm miindre, 300kr billigare. Annat hus.
Med inställning, tillslut, att börja om på nytt.

De ringde mig för ett par timmar sedan och meddelade mig att de hade kollat upp min inkomst och allt.. och jag tjänar ju inte så mycket då va.. (Inte varit hemma på 3 månader så), och min borgenär, som skulle vara min syster, tjänar inte heller så mycket då va.. (numera har hon stor inkomst, men det står inte än i några papper). Och så fortsatte de säga att.. "Du kommer få lägenheten, för du vill ha den va?.. och vi har bestämt här, eftersom du har bott här förut och allt har gått bra, vi vet vem du är och så litar vi på dig, så du behöver inte ha en borgenär."

Ojoj.
Så nu står jag på egna ben, igen!
Känns ju helt fantastiskt att få det förtroendet.
Inget förändrar mitt läge, bara att det på papper står att jag står för mitt eget.

Nu känns allt så jävla skrämmande igen bara.
haha..
Jag hoppas att jag ska få fortsatt jobb i februari.
Jag har ingen aning om det just nu, så känns ju jättesäkert detta. :P
Och ingen akassa.

Jaja.. jag kommer ha 2 eller kanske 3 hyror sparat, iom att jag jobbat en del sen jag kom hem. Men hu, ah, det får lösa sig.

Men jag har en lägenhet, fattas bara att skriva på kontrakt!

En tvåa på 56 kvm.
Jag flyttar in 1 Mars!

Inga kommentarer: