tisdag, juni 03, 2008

Ge och ta

Pratade igenom allt dumt som varit och blivit förra veckan och innan dess också - igår/inatt under en timme ungefär.
Det behövdes.
Och jag fick torka mig om kinderna medans blickar riktades mot mig.
Vi förklarade saker, hur vi såg på saker, hur vi upplever allt.

Såg en bild av hur framtiden kunde se ut om man kommer lyckas klura sig ut ur det krångliga och ta sig vidare. Men det krävs en hel del.
Från båda.
Vi får se om vi är villiga att göra det.
Jag tror ingen av oss riktigt vet än.

Men det pratades om mitt år borta, dock inget negativt om det. Blir det något bra innan jag åker, så bör det fortsätta vara bra när jag kommer tillbaka också.
Det återstår bara att se hur det blir innan jag åker.

Ge och ta.
Inte bara ge och ge och ge,
eller ta och ta och ta.

Inga kommentarer: