lördag, mars 01, 2008

Päron

Jag köpte min första parfym för några månader sedan, en som luktar vanilj. Gå runt och dofta bageri, det är trevligt det.
Jag har aldrig tidigare varit något fan av parfym, inte ansett att det har varit någon stor vits, men med tiden då jag utvecklat mig själv och blivit mer kvinnlig och allt som hänt så har jag känt ett litet behov av att prova på saker som jag tidigare inte tagit del av.
Därmed parfym. Vanilj.

Häromdagen fick jag ett erbjudande om en gratis armbandsklocka som var söt, vilket jag direkt nappade på, och gick in på sidan för att beställa någon mer parfym - från samma företag - om jag nu hittade någon. Sökte efter samma märke som Vanilj, och visst fann jag!
Päron!
Det lät roligt.
Beställde även en med blandning av kakao, vanilj och patchouli. Den funkade, men den kändes inte riktigt som jag.
Men så sprayade jag på Päron på min handled, och oj!
Jag har inte kunnat sluta sniffa på armen.
Jag får för mig att det är så det borde vara, att man har funnit rätt doft då man inte kan få nog utav den!

Den påminner väldigt starkt av drickan MER, smak av Päron. Samma lukt som den smakar, ungefär!

Och dess förklaring är ju en exakt beskrivning av mig själv!

Fresta och locka med den gröna, fruktiga men milda doften av päron. Visst finns det en antydan av sötma men fräschören gör den sensuell och raffinerad.

Inga kommentarer: