tisdag, mars 18, 2008

Många avstressande kramar

Jag har fått bort en stor del av stressen jag kände så starkt av under hela förra veckan.
Den dämpades i söndags, äntligen.

Jag fick ett telefonsamtal ifrån tjejen som är min såkallade handledare inför Au Pair.
Jag ställde alla nödvändiga frågor jag haft i huvudet en längre tid, och fick rätt bra svar på dem.
Det bästa svaret var att jag kan skicka iväg ansökan och allting, men inte behöva bestämma mig ifall jag ska åka eller inte - förrän senare. Därmed försvann en stressbit.
Sen att jag inte heller behöver ordna med betalning när det gäller depositionen ifall jag skickar in före valborg, då blir just den delen gratis. Men det bästa av allt, eller näst bästa, var att jag inte behöver ordna med visum (polisregisterutdrag, hälsoundersökning samt resa upp till stockholm) förrän då jag har bestämt mig för att åka, fått mig en familj samt just detta med att faktiskt åka iväg. Behöver inte fixa det nu under våren.

När nu plötsligt en stor del av stressen släppte så fick jag ett sms ifrån honom jag tycker om att krama på, vilket innebar att jag åkte dit och spenderade kvällen (och natten och morgonen och förmiddagen och eftermiddagen) med att hjälpa till vid matlagning, reta honom kroppsnära då han stod och diskade, hjälpte honom att färga sitt hår (första gången jag gör det på någon, och blondiner har tydligen roligare!) och sitta ihopsatta i soffan framför tv.
Fler nya saker avverkades och utforskades.
Och jag verkar inte få nog av närheten.


Och idag är första dagen då man kan börja söka in till högskolan! Let the beslutsångesttiden börja! Jag har hittat två utbildningar jag ska söka, beslutsångesten kommer senare då jag förhoppningsvis kommer in på någon av dem och ska bestämma mig över ifall jag ska plugga till hösten eller åka till USA.
Men det är långt kvar tills det beslutet måste fattas, så inte stressa upp sig nu nej!

Det hinner bli många kramar tills dess!
..Nu fick jag dock lite ont i magen, men jag gissar på att det bara är vanlig hunger, så nu blir det pannkakor!

Inga kommentarer: