torsdag, maj 31, 2007

Min kära Tvåa

Nu är jag trött, nu orkar jag inte mycket mer.

Igår väckte jag mig själv kl 07.45 för att få tag i nyckeln så snabbt som möjligt, fick tag i den 08.10 och började direkt, efter att ha tagit en snabb blick över nya lägenheten, med att bära över saker. Och det pågick till runt 14.00 kanske, med hjälp som kom runt 11, men då var det dags att börja städa..
Jag orkade fram till kring 18.00-18.30, sen gav jag upp.
Och så var det denna dag..
Klev upp, efter att ha sovit den allra första natten i min alldeles nya tvåa, lagom till att börja sätta igång med städning igen kl 11.00.
Nu är klockan 18.50 och allt blev färdigt för några minuter sedan.

Jag har värk i armarna, de där musklerna som finns där, och mitt lilla huvud är segt.
Värre än vanligt.

Jobbet har försökt få mig till att komma dit och jobba flera gånger, de har lite svårt för att lyssna på att man inte riktigt har tid.
Och just nu hade det varit väldigt skönt att inte jobba imorgon, men strax efter jag tänkte den tanken ringde telefonen.
06.15 ska jag vara på jobbet.

Men nu är flytten färdig!
Imorgon 08.15 ska den besiktigas, mamma får den äran att fixa det eftersom jag uppenbarligen jobbar.
Det enda jag har kvar där inne nu är min basstation till den bärbara telefonen.
Eftersom min telefon inte flyttas förrän imorgon, 1 juni, så är det onödigt att ta över telefonen redan nu. Går dit ikväll och hämtar den.
Och då är grejen sådan att.. ja, nu är jag granne med min gamla lägenhet.
Den ligger nämligen vägg i vägg, och det är därför min bärbara telefon fungerar i min nya lägenhet.
Sträckvidden är tillräckligt lång.
Perfekt!

NU HAR JAG EN ALLDELES EGEN TVÅA!

Inga kommentarer: