torsdag, april 12, 2007

Nedräkning

Hittade denna lista hos Silverfisken.

Tio första

Första bästa kompis: Åsa Persson, min barndomskompis ifrån Alingsås.
Första bil: Inte ägt någon, men den jag minns i familj är en blå herrgårdsvagn. Tror det hette så.
Första kärlek: Anders Lundstedt, aka Putte. Storebrorsans kompis. Jag var väl.. 6-7-8-9-10 år..
Första husdjur: Affe, våran undulat. Han kunde prata, och var med oss överallt nästan.
Första semester: Någon bilsemester gissar jag på. Vi åkte runt i sverige och sov i våran bilbuss. Och lite vandrarhem ibland, eller hotell, för att få oss att känna på hur det kändes. Annars var det Legoland i Danmark. Där gjordes förövrigt jag i deras hotell..
Första jobb: Aftonbladetutdelare i Vargön. Varje lördagmorgon, och söndag? eller tvärtom. Tjänade storkovan när jag fick 10kronor i dricks.
Första köpta skiva: Michael Jackson - You are not alone, singeln. I Stockholm, vid hotell Najaden, Haninge.
Första riktiga kärlek: Hm. Första riktiga Kär-het var nog Rickard. Men jag har än sålänge inte haft någon riktig kärlek. Den var nästan påväg nyss tror jag.
Första piercing: Har ingen!
Första konsert: Hm. räknas festival? Augustibuller, punk-funk-festival. Annars så är det Nightwish.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Någon drink jag fick smaka flera gånger av en på krogen, jag kallade den för "Godis!".
Senaste bilfärd: Till pizzerian samt hem till Magnus och Emelie, med Emelie som chaufför.
Senaste filmen du såg: Bilar. Den tecknade filmen. Såg den med han som nu sårat mig något så förbaskat.
Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma igårkväll. Fick panikartad ångest över pengar och flytt och hela fadderullan.
Senaste bubbelbadet: Oj, bubbel. Det måste vara för en jädrans massa år sedan i gbg hos naemi och bertil. Den förstnämnde finns tyvärr inte längre.
Senaste spelade cd: Jag spelar inte sånt längre! Men.. hm, ja, gospelskivan som jag fick bränd inför en gospelfestival jag deltog i för 1½ år sen. Hittade den häromveckan.
Senaste kyss: Med Mr T. Den första med honom också. Några dagar sedan.
Senaste gången du grät: Natten till igår. Jag kunde inte somna, låg ihopkrupen och bara grät. Förvandlades till en snorboll. Det gick så långt att jag ringde till en vän för att lyckas somna. Jag är sådan som aldrig ringer någon när jag är ledsen, fixar inte sånt egentligen.
Senaste måltiden: Nyss, jag kom på att jag inte ätit frukost, så jag tinade två grova bröd och la på köttbullar. Mums.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nope, tyvärr. haha.
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Njae.. bara lite oskyldigt flirt.
Blivit kär vid första ögonkastet: Blivit intresserad åtminstone.
Fastnat med blicken i någons urringning: Haha ja, självklart!
Fått ditt hjärta krossat: Ja, jag har oturen att få det gång på gång. Senast nyss.
Haft ett one night stand: Ja, eller nästan iaf. Träffades två gånger, den andra gången blev det sex.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Hm, nej. Men jag har heller aldrig sagt det, bara skrivit en gång, och det kändes rejält skumt.
Busringt till någon: Ja, väldigt många gånger när jag var yngre.

Sju saker du har på dig just nu
1. Svarta åtsittande byxor.
2. En väldigt lila urringad topp.
3. Vita stumpor som slutar precis över foten.
4. Linser.
5. En vit bh.
6. Svarta spetstrosor.
7. Och hade jag varit utomhus nu skulle jag ha burit min fräcka röda jacka!


Sex saker du gjort idag

1. Satt på skärmen som varje dag.
2. Pratat med lite folk.
3. Funderat över vad jag ska göra och hinna inför min födelsedagsfest.
4. Ätit frukost.
5. Tänkt på D och försökt vända tankarna mot T istället.
6. Klätt på mig kläder eftersom jag insåg att det är väldigt dumt att börja med denna lista då jag enbart satt i två plagg och listan innebar 7.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Datorn.
2. Tvn.
3. Min nya jacka.
4. Min alldeles egna nyinköpta tavla!
5. Webkameran.

Fyra personer du kan berätta allt för

För stunden så berättar jag allt-allt för en enda person.

1. Spacewoman, Janna.
Dock får även en till veta saker.
2. isecore.
Den som stod som nummer ett förut har kommit lite i skymundan, men hon finns kvar och ska bli starkare snart igen.
3. Helene.
Och två som får en sorts delad plats just nu..
4. Emelie och Magnus. Magnus och Emelie. Ja, utan inbördesordning. :-P

Tre val

Blått eller rött? Alltid rött, alltid rätt!
Sommar eller vinter? Sommar, tror jag, kanske.
Choklad eller chips? Chips. Alternativt choklad med puffar eller liknande i.

Två saker att göra innan du dör

1. Finna kärleken.
2. Göra allt jag på något sätt hindrar mig ifrån att göra.

En sak du ångrar

Jag ångrar aldrig något. Det enda man skulle kunna ångra är saker man aldrig gjort, eller gjorde. Vågade göra. Men allting har sin orsak.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha visst har han ett fint namn? "MR T" ;) haha :D

Sussilago sa...

emelie: Haha, jaaa. Det är väl ett fint namn? :P