tisdag, april 10, 2007

Fräck brud i lyxförpackning

Jag gick just till stan och mötte upp mamma för att gå och kika på den underbara röda soffan jag beslutat mig för att köpa lagom tills jag flyttar in i min kära tvåa.
Den är så vacker och jag är så nöjd med den, och jag beställde den så den dyker upp hos mig den 4 Juni. Då har jag hunnit flytta in och Pyret har hunnit bekanta sig med lägenheten och allting.
Prislappen var på 13,800kr, men eftersom hon först sa 13,600kr men hade fel, så skojade mamma lite att "äsch, vi kan ta den för 13,600kr ändå" och tanten tyckte att det gick så bra så. Prutade 200kr. Värsta grejen.

Och när vi gick ut därifrån kände jag mig genast väldigt ångestfylld och hela fadderullan. Min första möbel jag köper, min första dyra möbel. Nästan 14.000kr! Heeeerrejösses!

Sen fikade vi.

Men självklart vill mamma gå i lite mer affärer så jag släpade mig efter henne, och in i en klädesaffär, veramoda eller vad den heter. Jag ville inte kika på några kläder alls. Och när mamma hittade en tröja och tog med sig den in i klädesaffären så suckade jag lite, men efter en halv minut fick jag syn på en röd jacka som hängde snett framför mig, och snabbt gick jag dit och ryckte tag i den, gick in i provrummet och sa "mamma, jag är bredvid och provar jacka!".
Och den passade så bra, den är skitfräck! Och jag var tvungen att gå till en tjej som jobbar där för att fråga vad hon tyckte, och hon plockade fram en scarf som passade så bra till.
Och jag bestämde mig för att slå till.

Så då blev jag nära på 500kr fattigare.
Fick låna pengar för att få ihop det, har ändå mer på sparkontot men det kan jag inte ta ut med mitt maestro på stan.

Men iaf.
Jag känner mig helt glad och uppfylld av fräckhet och fattigare än någonsin!
Dock har jag inte betalat soffan än, men nu har jag ännu mindre råd att köpa den, som jag sa till mamma och Bertil efteråt.
Men den tiden den glädjen.. :-P

Så kom vi slutligen till Bertil igen, där han satt på en krog/restaurang med en snubbe som jag mötte på krogen i fredags. Han har blivit god vän med mamma och Bertil.
Jag påpekade att det var mig han hade träffat i fredags, och samtidigt som jag drog på mig denna snygga jacka för att visa hur den ser ut så bjuder han upp mig på dans i restaurangen, så vi står där mitt i allt och dansar och gör piruett och allt vad det är.

När vi gick sa jag "Vi syns på fredag!", med glimten i ögat.

Jag strosade runt i stan med min snygga fräcka jacka och scarfen och kände mig megaglad.
Och nu sitter jag här. :-D
Livet är underbart ibland.


Inga kommentarer: