torsdag, mars 08, 2007

Utmanad!

Utmanad av Tina.

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag är enormt beroende av handkräm, och klarar inte av att mina händer är torra - trots att de inte är torra. Varje gång jag har tvättat händerna, diskat, duschat, varit utan det en längre stund och händerna känns.. torra, dock aldrig nariga, aldrig så det syns, så måste jag smörja in dem. Just nu har jag två tuber atrix bredvid mig.

2. Jag är en stavningsfascist och har extremt svårt för att se felstavade ord, eller särskrivna. Jag får fnatt, blir galen och störd utav bara helsike. Jag blir även sur på folk som påstår att datavärlden förändrar det svenska språket. Sur eftersom jag känner mig stött av det, jag skriver ju inte annorlunda. Dock blir jag inte förbannad om någon påpekar att jag själv har stavat fel. Det kan gå så långt ibland (sällan, med ord man inte använder ofta) att jag själv blir osäker på hur ord stavas och att jag måste öppna ordlexikon på internet här för att undersöka innan jag skriver det.

3. Jag känner direkt av sinnesstämningar hos folk, det märkliga här är att det ofta förekommer i skriftspråket. Jag ser direkt då något är förändrat, då ett utropstecken som brukar befinna sig just på den platsen är borta, eller när meningen är lite kortare än vanligt. Det är med andra väldigt svårt att dölja för mig när man mår dåligt.

4. Jag kan diskutera emot folk med åsikter jag inte själv har, men kan sätta mig in i situationen och låtsas att jag själv har dem. Och det kan gå så långt att jag försvarar åsikten med näbbar och klor och försöker få den motdiskuterade personen i fråga att fatta vart det är jag vill komma, innan jag avslöjar att jag egentligen inte tycker så egentligen, men att man faktiskt kan förstå den andra sidan av saken trots att man står för något annat. Det slutar ofta med bråk. Men jag vill ju att folk ska förstå mig! (mmmmhmmm..)

5. Jag älskar att hoppa i vattenpölar, särskilt de som bildas på jobbet efter att ha tvättat något med vattenslangen. Folk stirrar på mig när jag gör det - stela jäklar. Sen att jag är en expert på att låta en del vilket får också folk att stirra på mig som om jag vore dum i huvudet. Vi gör ofta sönder lådor på jobbet, genom att stampa på kanterna när de ligger på golvet, ibland får jag för mig att skrika "Haaaaaaaaaaaaaaaiiiiaaaaa!" och göra ett ninjaslag i luften samtidigt. Stampandes går ju så mycket bättre då..

6. Jag har problem med att våga skriva saker till folk, eller be dem göra något, som till exempel den här utmaningen. Därför är min största utmaning med det här att finna personer att utmana. De 4 första gick bra, sen kom det svåra. Utmana folk jag inte har någon personlig relation till.. Ja tjena. Jag lyckades våga den femte, trots att jag får för mig att personer som inte känner mig blir arga över utmaningen. Den sjätte hoppar jag nog över. Man måste inte vara bäst jämt, eller?


Jag utmanar:
isecore
yrvaken

emmlish
tragica
Silverfisken
Sen är jag för feg för att utmana någon jag knappt har pratat med, den sista jag valde är ändå jäkligt läskigt.
Sådetså.

2 kommentarer:

Silverfisken sa...

Jag som är så snäll. Låt mig fundera ett tag. Jag är lite allergo mot listor (som jag inte själv kommit på)

Sussilago sa...

silverfisken:
Hehe, du får fundera. Jag är själv lite allergisk, därför det är så svårt att skicka vidare.