lördag, mars 24, 2007

Min älskade tvåa

Jag har, så långt tillbaka jag kommer ihåg, alltid haft en stor önskan om att få bo i en tvåa. En lägenhet med två rum och kök - det har varit en av mina stora drömmar.
Men jag har ändå tänkt att det inte kommer att ske, dels pågrund av ekonomiska anledningar och dels för att jag har fått för mig att jag ändå inte kommer att flytta förrän jag flyttar ihop med någon, och då vill jag hellre bo i en trea. Min tvåa har liksom inte fått plats då.

Men nu är något annat pågång.
För någon dag sedan gick jag ut på min hyresvärd's hemsida och fann två tvåor som skulle hyras ut om några månader. Den ena tvåan kändes bäst och smartast, och jag skickade in en intresseanmälan på den och fick igår ett mail om tider och datum över visning.
Jag ska därmed gå på visning, vilket jag tror är nu på måndag.

Jag har nu en lägenhet på 41½ kvm. Det är en etta. Och jag betalar 2885kr per månad i hyra.
Denna tvåa jag fann är på 60½kvm och kostar 3 975:- per månad.
Med andra ord 19kvm större och 1 090:- mer i månaden.
Efter att visningen har varit ska jag bestämma mig över ifall den ökade hyran är värt flytten eller inte. Vilket jag förmodar kommer vara värt det.

Nu till det roliga..
Lägenheten som jag gjort en intresseanmälan på ligger granne med min, dörren bredvid. I samma trappuppgång. Jag slipper adressändra, det enda som krävs är att flytta mitt namn till dörren bredvid. Samma våning och allt.
Snacka om att det är enkelt att flytta.

Så vi får se hur det går.
Får jag min älskade tvåa?