torsdag, januari 25, 2007

Nej

Usch.
Jag har inte riktigt kunnat sova, vaknar vid de tiderna jag brukar gå upp..
kvart i 5, vilket jag senaste dagarna.. och vid 6, då jag brukar börja jobbet.

Jag är helt slut i skallen, har jobbat torsdag, fredag, söndag, måndag, tisdag onsdag. 10 timmar per dag, och efter en enda dag brukar man bli trött i skallen. Det har blivit 54 timmar, på en vecka.
Idag skulle jag inte jobba, vad jag visste.

Men så ringde han för en halvtimme sen drygt, och frågade. Och då jag sa att jag ”jobbat slut mig” eller jag ändrade det sen till att jag är väldigt trött och behöver lite vila, så var han jätte-tillmötesgående. Typ för första gången någonsin. Annars ifrågasätter han. Efter en stund sa han att han skulle försöka få tag i en annan, och gick inte det så skulle han ringa mig igen. Och det dröjde ett tag, jag trodde tillslut att han hade fått tag på någon - men så ringde telefonen igen. Det var kris, jag behövs. ”Alla ropar på dig Susann.. Susaaaaaan, susaaaaaaaan! hörs det i produktionen.”
Ha..haha..ha.. typ.
Men jag tvekade och han frågade om jag ville börja kl 12, för att ge mig sovmorgon, och då jobba till typ 6-7 på kvällen. Och jag pustade, och sa igen att jag är tveksam, jag orkar inte, jag behöver vila.
Han lät inte sur, men självklart besviken, men sa tillslut att jag får vila upp mig så jag orkar jobba på söndag. och sen sa jag ”Lycka till” och då skrattade han lite och sa tack. Sen la vi på.

Jag sa även i telefonen att jag inte brukar vara den som säger nej, det var första gången nu. Men jag orkar inte. Det är så jävla enkelt att jobba totalt ut sig på ett jobb där man får gå in som extra vid behov, särskilt när det extra behövs nära på varje dag, och man vet aldrig hur länge de har tänkt att man ska vara där. + att man måste få ihop alla timmar som krävs.
Jag vet att jag behöver timmar, men mitt huvud vill inte riktigt hänga med.

På söndag jobbar jag igen, då blir det 9 timmar. Då är jag uppe i.. 77 timmar. Och jag behöver minst 80 timmar innan januari är slut. Men så kommer samma tisdag-onsdag som det var denna vecka. I den avdelningen som jag har varit schemalagd på sen i maj förra året, där är en av dem lediga, så en av dem jobbar själv, vilket gör att jag är typ självskriven att vara där. Det blir då förmodligen tisdag. Onsdag vet man aldrig. och då kommer jag upp i timmarna. (77+9+9=95).

Skiter det sig så går det säkert att lösa att jag får hoppa in 3 timmar. Men behövs nog inte.

Men åter igen.
Jag tackade nej till att jobba idag.
Och det kändes bra att kunna göra.

Inga kommentarer: