onsdag, januari 31, 2007

Märkliga saker

Det händer konstiga saker med mig.
Jag har aldrig varit varken lättskrämd eller frusen av mig, men senaste tiden har jag hoppat till högt och pustat flera gånger när folk bara kommer och ställer sig bredvid, eller petar på mig när jag inte är beredd. Det hände aldrig förr. Det händer inte ens nu - försöker jag intala mig om.

Sen då en ännu märkligare grej. Jag är allmänt känd för att vara något så inåthelvetes varm av mig. Jag är den som sitter hemma i tshirt, bara tshirt, när det är skitkallt i lägenheten.
Och den som aldrig kan sova i mer än det just nämnda. Oftast blir det utan den också, tshirten.
Men de senaste två veckorna, för första gången någonsin, fryser jag jämt och ständigt.
Inatt, och flera nätter innan dess, sov jag med två olika täcken, mitt vanliga och ett duntäcke. Och jag hade på mig ett par tjocka mjukisbyxor och en tshirt + en munktröja och självklart strumpor.
Ändå frös jag!

Jag drar iofs ofta av mig det mesta av kläderna under natten, men jag fryser nåt så inåthelvetes ett jävla tag. Och jag gör det även på jobbet.
Jag är i den kallaste avdelningen, vilket jag har älskat eftersom jag trivs i kyla.
Jag är den som alltid tvättar händerna i kallt vatten, eftersom jag får panik om det är varmt. Händerna värmer upp hela kroppen, på ett ungefär. Det är som att ha vantar på sig, jag blir alldeles för varm och får panik i händerna. Cellskräck i händerna.
Numera FRYSER jag som fan på jobbet!

Jag fattar det inte.
Vad är det som händer med mig?

Ska jag nu dra till med en sån där "..jag börjar bli gammal..".
Men jag är tusan inte ens 23 år!

Inga kommentarer: