onsdag, december 13, 2006

Mia Törnblom - Självkänsla nu!

Suttit och läst en stund i en bok nu, och fastnade vid ett stycke.

"..Jag har fattat det viktiga beslutet att inte ångra någonting, inte ens den destruktiva relationen jag nyss beskrev. Jag är nämligen den jag är idag på grund av det jag har varit med om och för att jag tagit lärdom av vad som hänt mig. Jag väljer att tro att allt har en mening, om inte för stunden, så åtminstone längre fram. Och jag tror absolut att jag är en mycket bättre coach, vän och medmänniska idag tack vare den resa jag gjort i livet. Det arbete jag lagt ner på att försonas med det som varit, samt att lära mig att tycka om mig själv på riktigt, har gjort att min självkänsla idag är bättre än den är hos många andra människor jag träffar. Det gör inte mig till en bättre människa än någon annan. Däremot blir livet lite enklare att leva för mig. Idag är jag nästan alltid lycklig, har roligt och skrattar ofta."

Det där lät så likt mina egna ord.
Den sista meningen stämmer inte helt, jag är inte färdig med min resa riktigt än (om jag någonsin blir, resor är intressanta), men nära på.

Inga kommentarer: