söndag, december 31, 2006

Det var så här det gick till...

För ungefär 6 veckor sedan började en kille prata med mig på MSN, vilket inte var ovanligt. Vi har haft sporadisk kontakt sen jag började vara ute på IRC, då jag var 15-16 år.
Han var den förste jag pratade med, och vi träffades då för många år sedan, som med flera andra på samma ställe.
Inget mer med det.
Vi pratade som vanligt då för 6 veckor sen, utan någon direkt tanke bakom. Men så började vi skämta, och jag skrev "puss" som jag gör ibland utan att direkt mena något mer, men istället för att prata vidare om annat sa han något som att det var synd att den varade så kort. Pussen alltså. Och rätt som det var föreslog han att vi borde prova att kyssas någon gång, vilket jag skrattade åt.
Sen rullade allt på.

I 4 veckors tid pratade vi nära på varje dag, och använde ord som "puss och kram" med jämna mellanrum.
Han skulle komma till Sverige (Boende i England sen två år tillbaka), till min stad där han kommer ifrån, för att fira jul, och stanna här i två veckor. Det var då vi planerade att träffas och prova på den där kyssen.

Och tillslut var tiden inne, och han kom hit, efter alltför lång väntan. Jag hade hunnit fastna för honom, ändrat all gammal syn om honom. Egentligen har jag aldrig vetat vem han egentligen är, och jag har inte direkt tänkt på honom på något särskilt vis. Han är och var ändå dendär snubben jag började prata med när jag var 15-16 år. Och nu plötsligt var han här, och jag halvlåg i hans famn med hans armar runt mig, och sen provade vi det, men det blev inte bara en, det blev närmare hundratrettiotvå stycken.
Och han sov över.
Och dagarna efteråt skickade vi sms vareviga dag, sen efter en vecka kom han hit igen.

Och nu sitter jag här, tre dagar innan han åker hem igen till England.
Vi bara måste träffas igen helt enkelt.

Saker och ting är helt förändrade.
Jag vet mest bara att han är vacker och fin och mysig.
Och att han är en smaskig chokladtomte.

Inga kommentarer: