söndag, november 21, 2010

Fisksoppa på Sussilago's vis!

Jag kände för fisksoppa idag, så jag gjorde den på mitt eget lilla vis - utan någon som helst aning om hur den skulle bli ifrån början..
God var den iaf!

Den innehåller någon liter vatten, på ett ungefär.
Två fiskbuljongtärningar.
2 fiskblock ala 100g vardera. Med andra ord 200gr! Dessa skar jag ner till mindre bitar.
4 stora frysta broccoli som jag skar ner och hällde i.

Så fick det koka lite!
Och sen drällde jag i några skvättar med fisksauce och likaså med hummerfond.
Och 10-15 stycken räkor fick också joina!
I slutet hällde jag i lite fryst dill och cayennepeppar.
Och koka lite till!

Så var det färdigt.
Snabbt och enkelt! Och ett lite smalare alternativ kan jag gissa - för det var ingen mjölk eller grädde eller nåt.

Smarrigt!

Det blev 2 portioner, detta är en!
Och till det hade jag en assiett med grönsaksblandning som jag fixade igår. Och klick keso.
Dock orkade jag knappt äta grönsakerna...

Inga kommentarer: