onsdag, juni 10, 2009

Ännu en sådan där långrandig uppdatering

Jag skriver fan bara här en gång i månaden, och det är ju helt katastrofalt egentligen!
Men jag får tusan inte fram det där behovet av att skriva.
Det kanske är för att jag inte riktigt kan sortera ut bitar som jag kan skriva om, jag vill inte längre skriva om allt som händer, alla detaljer och beskriva allting så jäkla iklädande..
Det gjorde jag alltid förut.

Så istället blir det uppdateringsinlägg - tills vidare.

Vad har hänt sen sist då?

Min favorittant försämras alltmer och snart känner hon förmodligen inte igen mig.

B har åkt in akut till sjukhuset igen.. andra gången på några månader som man tror det allra värsta. Det får fanimej vara nog nu!

Jag har opererat mig. ja.. det blev av. Jag har inte längre någon gallblåsa. Titthålsoperation, för en vecka sedan.. Jag har rätt ont i naveln fortfarande, särskilt när jag reser mig upp efter att ha suttit. Väldigt svårt att sova.. måste sova på rygg och ibland lite sida. Och jag som alltid sover på mage!
Vänjer mig inför graviditet?

På lördag åker jag och F till Alingsås för att gå på potatisfestivalen, syrran ska som vanligt uppträda, och hennes S kommer också vara med på scenen!
Jag och F fick inte plats i bilen från början, och får nog inte nu heller - Vi bestämde därför för att hyra en bil! Jag hittade en för 299kr dygnet! Så vi hämtar den på lördag och lämnar på söndag.
Hur skoj som helst, första hyrbilen!
Bara för att jag kan!

Sen var jag på högskolan idag för det särskilda urvalet.
Ja, det har jag ju inte skrivit om heller..
Förra året sökte jag in dit också, det är en extra chans utöver betygen och högskoleprovet att komma in på det Socialpedagogiska Programmet, och då gick jag inte vidare i det särskilda urvalet. Dock kom jag in på utbildningen tillslut ändå - resten vet du..

Men iaf, detta år kom jag med!! Så idag var jag där en heldag och gjorde ett skriftligt prov - en uppsats, min grej! Man skulle skriva någon aktuell samhällsfråga som engagerar mig och argumentera och förklara och så.
Stort ämne, men tillslut kom jag på "Nedskärningar" och drog paralleller mellan vården och skolan och denna stora Arena som vänersborg bygger och dragit över budget med mängder av miljoner.. Och jaddajadda.
Sen blev jag interjvuad två gånger, först av en föredetta elev, en äldre sådan, gick ur för ett år sedan, och av en lärare.
Gick bra på första, andra kändes sådär, men i det stora hela gick det nog bra.
63 stycken var antagna i detta.. och jag tror det var 23 som skulle gå vidare, nåt liknande.
Får hoppas jag är en av dem!
Annars får jag hoppas på betygen igen. Det var typ 100 fler sökande iår än förra..

Ja.. var det allt?

Nej!
Jag ska få en till katt! Pyret ska få en kompis. En liten flicka, hon ska hela Truls.
Och så ska köket snart renoveras.

Och Emelie och Magnus är föräldrar närsomhelst!!

Inga kommentarer: