torsdag, oktober 23, 2008

Snart 2 veckor i familjen, 3 veckor i USA

Nehej, nu har jag bestämt mig för att skriva lite mer blogg, jag vill ju inte mista hela läsarskaran och min kära älskade skrivarplats!
Jag får helt enkelt skriva på bägge ställena eller alternativt klistra in samma sak här som i resedagboken.
Vi får se!

Jag är ju som sagt Au Pair i USA nu i ett år, för er som inte riktigt har koll på läget!

Det kommer bli lättare för mig att skriva om allt då jag har skaffat mig en laptop.
Nu får jag ju sitta i deras "allrum", och jag får bara använda datorn då ungarna sover, är borta eller.. vad de nu gör.
Vilket innebär att jag inte kan använda den då jag slutar på eftermiddagarna, jag måste vänta tills de lägger sig, vilket är runt halv8!
Det enda jag kan göra alltså är att gå upp i mitt rum och kika på TV, om jag vill befinna mig i huset fortfarande.
Det är en av de negativa sakerna jag känner.
Därför måste jag snaaarast skaffa mig en laptop och koppla in mig i det trådlösa internet och sitta på rummet och skriva vad fan jag vill, när fan jag vill!

Tycker inte riktigt om att sitta här på kvällarna heller då mamman och pappan befinner sig i närheten. De förstår inte vad jag skriver, men jag känner mig inte direkt ostörd, och det känns inte riktigt som att jag kan kika på allt jag vill kika på etc..

Ska bara få in min sverigelön på kontot, sen blir det att leta efter dator..

Just nu är den äldsta ungen på preeschool och den yngsta sover förhoppningsvis. Han ville inte, men jag hämtade en av katterna och la på sängen som sällskap, för han sa att han var rädd för att somna ensam.

Jag hade tur idag. En av mammorna till en annan unge sa att hon kunde ta med sig äldsta ungen, Hugh, på en playdate, direkt efter soccer practise, så jag gick hem med bara en unge, Owen. Han som är enklast, den yngsta.
Puh, tänkte jag bara. Tack som fan, verkligen!

Därför sitter jag alltså här nu, eftersom ungen sover.
Och så hostar jag som fan..
Jippi ho.

Inga kommentarer: