söndag, juni 19, 2011

Dejta en gammal dejt

För 3½ år sedan träffade jag en kille vid namn N på TG. Vi började dejta vilket varade i cirka ett halvår. Vi blev aldrig tillsammans, men vi träffades ofta. Och det var han som avslutade det.
En del av orsakerna vet jag hängde mycket på mig själv.
Jag visste inte vad jag ville, vad jag inte ville, och tog inte för mig tillräckligt.
Fanns självklart mer grejer som spelade in.
Men i alla fall..

Vi träffades igen efter att jag kom hem från USA för 2½ år sen och mådde så väldigt dåligt. Jag hade honom lite som mitt andningshål. Jag kunde åka dit och bara vara.
Och det var också sist vi träffades.
För 2½ år sen.

Båda två har varit sambo på varsitt håll.
I torsdags träffades vi igen.
Då kände jag mig redo igen bara att träffas - inget annat. Bara att träffas.
Men en del gamla mönster återupplevdes.
Men mycket har förändrats.
Han verkar ha förändrats, jag har förändrats, min inställning till livet har förändrats och även min inställning till var jag skulle vilja bo och tillbringa mitt liv.
Väldigt konstigt men bra.

Jag har ingen aning om vad som kommer att ske nu.
Kanske ingenting.
Kanske en hel del.
Jag vet just nu vad jag vill åtminstone, och jag kommer säga det till honom på sätt och vis.
Och jag kan just nu inte sluta tänka på, vilket känns konstigt!

Ska jag börja dejta en gammal dejt?
Kanske behövde vi dessa 3 år på oss..
Men inte bra att spekulera för mycket, men mitt huvud är just nu fast.

Inga kommentarer: