tisdag, mars 10, 2009

Effektiv viktnedgång

Glömde skriva..

Mitt levervärde var tydligen lite för högt, samt att något från njurarna läckte, protein.. äggvitesak? Något sådant sa de.
Och på söndagen då jag låg inne så blev jag nerkörd i rullstol med droppet till ultraljudet.. Så jag fick sån där ISKALL gel insmetad på magen.. Fan vad kallt!
och gjorde ultraljud. Kunde ju nästan tro att jag var gravid..

Och sen upp igen..
Sen på kvällen tog jag Fido med mig och gick till tvrummet. Fido är förövrigt min droppställning.
"Kom Fido så går vi!" sa jag då jag klev ur sängen.
Där satt jag framför tvn och kikade på ngt tävlingsprogram med sofia wistam som programledare, massa hinderbanor, och strax kom hela mitt rum. Nr 3! Två lite äldre kvinnor samt en snart 20 årig tjej. Rum nummer 3 var bäst! Vi hade roligt.
och vi satt där och kollade på Beck ihop.
Sedan kom en läkare och frågade ifall det är Nummer 3 som sitter här?
jajamän! Och hälsade på mig och hade massa papper i handen.
Det var mina provsvar från ultraljudet.
De hade hittat några stenar i gallan, bekräftat alltså.

Sen efter Beck gick vi alla och la oss, och vi låg alla fyra och skrattade och snacka massa sjukhusskämt. Det hördes tydligen ut.. hehe, rum nummer 3 var helt enkelt bäst.

Sen blev jag väckt två gånger på morgonen av att en kille skulle ta tempen på mig i örat och lite tester, senare efter ett par timmar väcktes jag igen av att en sjuksköterska skulle ta tre provrör med blod från armen.
Mycket trevligt!

Det är förövrigt lite knivit att kissa i potta samtidigt som man gärna vill skita också.. Det gäller att knipa lite halvt och sen ta bort pottan och släppa loss.

Jag fastade i 38 timmar. Hade dropp hela tiden på sjukhuset, fram till runt kl 11 på måndagförmiddag då jag fick veta att jag skulle få åka hem.. Och fick saker att dricka och fick äta lunch kl 12.
Och vad hände då?
Såfort jag fått i mig allt fick jag kuta till toaletten och så forsade allt ur mig, från bakhåll..

Nu var inte urinet gul-oranget längre.. nu var det något annat om var det.

jag gick ner 3 kg av vinterkräksjukan för 1½ vecka sen.. undrar vad jag gick ner av fastnade under 38 timmar.. det är frågan.

Jävligt effektivt!

Inga kommentarer: